mandag 13. juli 2015

Det var en gang.....


I mine gjemmer har jeg en genser fra slutten av 70-tallet - strikket i Peer Gynt selvfølgelig, det eneste akseptable garnet på den tida, foruten Perle-krepp! 

Dette var før de overdimensjonerte 80-tallsgenserne (som jeg også har laget min andel av!) så denne er smal i modellen og ble dermed forvist til loftet i mange år, før den igjen ble hentet fram da det ble lov med mer kroppsnære klær igjen en gang på slutten av 90-tallet.

Mønsterrapportene og fargene er hentet fra en genser jeg hadde som barn, - mor strikket like til søstera mi og meg, men det opprinnelige mønsteret er forsvunnet for lenge siden, og det er de små genserne dessverre også. Men morsomt at den lever videre i denne utgaven da! 

Kanskje noen vet hva den heter også? Det hadde vært gøy å få greie på!
 




1 kommentar :

  1. Hei Ingun. Artig at du har tatt vare på den fine genseren:-) Kanskje vi får til en sydag i ferien. Jeg er i modus, men fremdeles kjøkkenkaos - men nå bedrer det seg dag for dag!!! Jeg kan nesten ikke vente til alt er på stell igjen. God helg til deg:-)

    SvarSlett

Velg Navn/nettadresse i feltet "Kommenter som", og skriv inn navnet ditt (eller velg Anonym). Nettadresse er ikke nødvendig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...